آنـــــــا یـــــــوردوم تــــبریــــــز(عبداله رضوی)

آنـــــــا یـــــــوردوم تــــبریــــــز(عبداله رضوی)
مجالی برای...
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آنا یوردوم و آدرس tabrizli.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





تبریزلی این مقاله را نه تائید و نه رد میکند:

نقدي بر بهانه تراشي هاي آمريكا براي آغاز جنگ سوريه

زماني بود كه غرب و رسانه هاي غربي، القاعده را گروهك تروريستي و خطر امنيت جهاني مي دانستند و حال از شورشياني حمايت مي كند كه در سوريه به قتل عام شهروندان سوري مبادرت دارند؛ اين در حاليست که اکنون به بهانه استفاده از سلاح شيميايي بر طبل جنگ با سوريه مي کوبند.

دولت اوباما به ارسال کمک هاي واشنگتن به تروريست هاي تکفيري که در سوريه شهروندان بي گناه را به طرز وحشيانه اي قتل عام مي كنند، تاكيد دارد.

دولت اوباما بودجه شورشیان سوریه كه شهروندان بيگناه را مي كشند،تامين مي كند!
 
نكته قابل تامل اينكه موضوع حمايت نظامي مالي آمريكا از شورشيان سوريه هرگز در رسانه هاي اصلي آمريكا پوشش داده نشده است.

کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان و مجلس سنا هر دو بر ادامه حمايت واشنگتن از شورشیان سوریه تاكيد دارند، اما در صحنه رسانه ها در مورد آغاز جنگ عليه سوريه در صف مخالفان اوباما مي ايستند.!

اكنون رسانه هاي آمريكايي،داستان جنگ سوريه را به طرز ماهرانه اي پوشش مي دهند،و آنچه را كه آمريكا را به اين جنگ نزديك تر مي كند،رسانه اي مي كنند.

در اين راستا حمايت لفظي و عملي آمريكا و هم پيمانان آن، از جمله اعراب حلقه به گوش مخصوصا قطر و عربستان در جاي خود بسيار تامل برانگيز مي باشد.

در واقع آمريكا از گروهي تروريست حمايت مي كند كه قتل عام هاي گسترده اي را در اين دو سال در سوريه انجام داده است و علنا وفاداری خود به القاعده و سرنگونی نظام اسد و سوریه را اعلام داشته است.

حال اين سوال مطرح مي گردد كه جنگ "عليه تروريسم بوش" و جانشينش باراك اوباما چه مي شود!!! حال چطور نظام سوريه خطرناك و سركوبگر خوانده مي شود ولي غرب و آمريكا در برابر جنايات اين گروهك هاي تروريستي سكوت كرده اند!

البته مي توان به حضور چنين گروه هاي افراطي در اين منطقه حساس طور ديگري نگاه كرد،اينكه صادر كردن آنها تعمدا و صرفا براي ايجاد آشوب و كوبيدن طبل مبارزه با تروريسم بوده تا بدين طريق توجيهي براي حضور خود در منطقه تراشيده باشند.

بي شك حضور نزديك به دو سال نيم اين گروهك ها به بي ثباتي منطقه و تضعيف كشورهاي منطقه كمك بسزايي كرده است و در اين مدت غرب توانسته جابجايي هاي را در هرم قدرت كشورهاي مد نظر و پياده سازي نيروهاي خود و نزديك شدن به مخالفانش را پيدا كند!
در حال حاضر در جنگ داخلی سوریه نزديك به 100 هزار نفر كشته و ميليون ها نفر آواره شده اند.
بعد ديگر اين موضوع مسئله آوارگان سوريه و سرنوشت زنان و دختران آواره مي باشد كه اعراب و شيخ نشينان هرزه در اقدامي ضدبشري، به دنبال خريد دختران جوان سوري از اردوگاه ها روي آورده اند.

اكنون ناتو و آمريكا دو مشتري پر و پا قرص حمله به سوريه مي باشند.

بهتر است به موضوع طور ديگري نگاه كنيم،دو راه بيشتر وجود ندارد:جنگ با سوريه يا عدم جنگ!
اگر آمريكا وارد جنگ بشود، خود نوعي جنگ غير مستقيم با ايران و حزب الله مي باشد كه در اينصورت با سوريه جنگ نمي كند بلكه با جبهه مقاومت به مبارزه پرداخته است.

اگر بر فرض محال آمريكا سوريه را از راه بر دارد،ايران حزب الله و تا حدودي روسيه را از منطقه خارج كرده و به دست نشانده خود اسرائيل كمك شاياني خواهد كرد.البته نبايست فراموش كنيم كه اينكار بسيار پر هزينه و غير ممكن مي باشد چرا كه ايران و روسيه حريفان دست و پا بسته اي براي آمريكا نيستند و از طرفي امنيت اسرائيل در خطر قرار خواهد گرفت.

اما در صورت عدم جنگ،مي توان چنين برداشت كرد كه آمريكا در تلاش بوده است با جنگ رواني بشار را از قدرت خارج نمايد و ايران را به پاي ميز مذاكره بكشاند.

دولت اوباما هر چند بر طبل حمله به سوریه مي كوبد اما 42 ميليون مردم آمریکا كه غذاي روزانه از دولت دريافت مي كنند،و بيش از 100 ميليون آمريكايي كه به كمك هاي فدرال وابسته مي باشند،چه خواهد شد! مردم آمريكا با جنگ جديد به شدت مخالف و متضرر خواهند شد. اوباما زماني بر جنگ سوريه تاكيد دارد كه هنوز اجازه كنگره را نداشته و سازمان ملل هم با وتو روسيه در برابر اين امر موافقت نخواهد كرد.

جنگ احتمالی با سوریه پس از انتشار خبر حمله شیمیایی در نزدیکی دمشق در هفته گذشته، قوت گرفت.دولت اوباما و چندین کشور دیگر غربی بشار اسد را مسئول اين حمله مي دانند.در حاليكه در خبرها محصولات شيميايي ساخت عربستان نشان داده شد و پيشتر نيز به آموزش شورشيان از سوي سيا و اسرائيل بارها شنيده ايم.

اگر به ياد داشته باشيد،دولت اوباما پيشتر استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه را یک "خط قرمز" برای دخالت ایالات متحده دانسته بود،حال در شرايطي كه ارتش سوريه مواضع شورشيان را به شدت تضعيف كرده بود،چه توجيه منطقي براي كاربرد سلاح شيميايي از سو ي بشار مي تواند باشد؟!

چرا دولت اسد بايد سلاح های شیمیایی را علیه زنان و کودکاني كه تنها چند مایل دورتر از بازرسان سازمان ملل سكونت دارند، استفاده كند؟ چرا اسد كه در جنگ داخلي با شورشيان است، بيايد و از خط قرمز آمريكا و ناتو عبور كند؟ اسد باید بسیار بسیار احمق باشد كه بخواهد براي خود دشمن تراشي كند.

آنهایی که از این حمله سلاح های شیمیایی بهره مند خواهند شد،شورشيان افراطي مي باشند چراكه احتمال مداخله خارجی در این درگیری به نفع آنان خواهد بود.

فعلا ایالات متحده و ناتو چنين بهانه اي را(مانند عراق) در دستور كار خود قرار داده اند. اكنون پس از دو سال و نيم نا آرامي كه به سوريه ضربات سنگيني وارد كرده است، فرضيه دوم عدم جنگ بيشتر مي باشد چرا كه آمريكا نيروي زميني كافي در منطقه پياده نكرده و تنها با چهار كشتي جنگي احتمال ارز اندامي موقت و كوتاه مدت براي سنجش توان همديگر بيشتر مي باشد.

شايد آمريكا به دنبال گرفتن امتيازاتي از سوريه (سوريه بحران زده به لحاظ اقتصادي امنيتي)و ايران باشد! بايست منتظر ماند و ديد !

نكته جالب ديگر اين است كه عربستان قطر تركيه و اردن در صدور اين شورشيان نقش ويژه اي داشته اند.دلارهاي نفتي آنها و حمايت مرزي تركيه و اردن قابل تامل مي باشد. آمريكا تنها زحمت طراحي نقشه را كشيده است.

حال شورشيان سوريه سرنوشتي مبهم دارند! برداشتن اسد بايد همراه با برداشتن شورشيان باشد،چرا كه گروه هاي افراطي امنيت اسرائيل را به خطر خواهند انداخت. بنابراين مسير پيش روي آمريكا كاملا مشخص نيست.

اما بهانه تراشي هاي و جنگ رواني واشنگتن در منطقه بطور مختصر:
1. سوریه موافقت خود با حضور مقامات سازمان ملل متحد برای رسیدگی به محل حمله شیمیایی اعلام داشت، اما یک مقام ارشد ایالات متحده اظهار داشت : "که چنین بازرسی ديگر به درد نمي خورد "!

2. خبرگزاري ABC اخيرا اعلام داشت: به گفته کاخ سفید درصد دخالت اسد در حمله شیمیایی هفته گذشته بسيار كم است.

3. چهار کشتی جنگی ایالات متحده مجهز به موشک های بالستیک در حال حرکت به موقعیت دریای مدیترانه( شرقی) مي باشند.در صورت آغاز جنگ، باران موشک کروز به اهداف داخل سوریه در عرض چند دقیقه رقم خواهد خورد .

کشتی های نیروی دریایی ایالات متحده قادر به پرتاب موشک کروز تاماهاوک، كه در لیبی در سال 2011 به سرنگوني قذافي انجاميد، مي باشد.

سوال: موشك ها به اسد بر خواهند خورد يا به مردم! قطعا تلفات موشك ها و بمباران هوايي سوريه از حمله شيميايي هفته گذشته بيشتر خواهد بود، به راستي آمريكا براي برقراري دموكراسي و نجات مردم عراق رفت كه براي سوري ها خدمت بشر دوستانه داشته باشد؟

4. CBS. اعلام کرده است: "پنتاگون در حال آماده سازی اولیه برای حمله موشکی کروز عليه نیروهای دولت سوریه" است.( اوايل سال جاري آمريكا استقرار موشك هاي پاتريوت در مرز تركيه را در دستور كار داشت)

5 .روز شنبه، باراک اوباما با تیم امنیت ملی خود به بحث در مورد اقدامات لازم براي رويارويي با سوريه ملاقات داشت.

6 . چاک هیگل وزیر دفاع آمريكا می گوید که باراک اوباما از او خواسته است " گزینه هاي مختلف را برای تمام احتمالات " ممكنه در جنگ با سوريه آماده نمايد.

7. پس از مکالمه تلفنی با دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا در مورد وضعیت سوریه، کاخ سفید اعلام کرد که هر دو در مورد حمله شيمايي بشار اسد به شدت نگران مي باشند!.

8. فرماندهان نظامی از ایالات متحده، بریتانیا، عربستان سعودی، قطر، ترکیه، فرانسه، ایتالیا و کانادا در امان، اردن روز یکشنبه برای هماهنگی برنامه های حملات آتی به سوریه گرد هم آمدند.
9. به گزارش روزنامه فرانسه، نیروهای شورشی که توسط سازمان سیا آموزش دیده اند به سمت دمشق " از اواسط ماه آگوست "روانه شده اند.

اين شورشيان، تحت نظارت اردن، کماندوهای اسرائیلی و آمریکایی به سمت دمشق حرکت كرده اند.
گروه اول 300 نفري، كه توسط کماندوهای اسرائیل و اردن، و همچنین سازمان سیا آموزش ديده بودند، در تاریخ 17 آكوست از مرز رد شده اند. دومين گروه در 19 آگوست اعزام خواهند شد.

10. ارتش ایالات متحده در اوایل سال جاری به بهانه تمرینات نظامی تعداد قابل توجهی از جنگنده های F-16 خود را به اردن برد و بعدها به بهانه درخواست دولت اردن در آنجا ماندند.
11. با توجه به سند ویکی لیکس كه در ماه مارس 2012 منتشر شد، پرسنل ناتو برای تغییر نظام از سال 2011 در تكاپو بوده اند.

12 . جان مک کین، سناتور ایالات متحده، اخیرا گفته است: اگر ارتش آمریکا به سوریه ضربه نزند، مانند "نوشتن یک چک سفید به دیگر دیکتاتورها در سراسر جهان در به رسميت شناختن استفاده از سلاح های شیمیایی" مي باشد،بنابراين آمريكا بايد در اين موضوع قاطع باشد!.

13 . به گفته نیویورک تایمز ، "جنگ هوایی ناتو در کوزوو" به عنوان نوعی اقدام جنگي بدون دستور از سازمان ملل متحد" تلقي مي گردد و با اين كار در تلاش براي بدعت اين كار بوده اند.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: اخبار جهان، ،
برچسب‌ها: سوریه, جنگ, آمریکا, بهانه, نقد, مقاله, تبریزلی,
[ 6 / 6 / 1392 ] [ ] [ عبداله رضوی ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

بهترین ها و مهمترین ها را در این وب بخوانید...
موضوعات وب
امکانات وب